Pravidla

Jak vyhrát

Vyhrává strana, která zvítězí v závěrečné bitvě. Ta se nebude opakovat. Během jednotlivých střetů budete sbírat bonus, abyste měli lepší šanci v závěrečce uspět.

# Jak to vše funguje?

Oproti předešlým ročníkům doznala pravidla značných změn, takže pozorně čtěte!!! Bojující jsou rozděleni na tři frakce – trpaslíky, skřety a horaly. Jednotka horalů bude v bitvě využita pro vedlejší questy a pro vyvážení sil armád. Armáda se dále bude dělit na 3 oddíly. Každý oddíl bude mít svého anděla (popř. čarodějnici/šamana/maiu…), který je nebojovou postavou a oddíl oživuje v terénu pomocí sundávání kolíčku ze standarty – 1 kolíček za 5 oživení. Až anděli dojdou kolíčky, jde se i se zbytkem armády oživit na 5min do věže. Po uplynutí 5min jsou všichni zúčastnění živí a anděl si připne na standartu stanovený počet kolíčků. Zásah jakoukoli zbraní znamená ztrátu jednoho života. Zásah šípem do plátové zbroje se nepočítá. Životy pro řadové vojáky budou na bojišti v rozmezí 1-4 životů. Základem je jeden život.

Uvědomte si, že krásný kostým vám nenahradí zbroj.

1 život - zkrátka přišli jste jen v tunice, nemáte zbroj a vybavení do bitvy (jdete do bitvy a ne na módní přehlídku).
+1 život - za hezky esteticky laděný kostým.
+1 život - Lehká zbroj → prošívaná zbroj (vycpávka) + prvky zbroje, kroužková zbroj, plátová ramena.
+1 život - Funkční ochrana hlavy → tlustý batvat + kroužková zbroj, tlustý batvat + kožená ochrana hlavy, batvat + kovová přilba
+1 život – Plátová zbroj → kovový kyrys, plátové ruce, plátové nohy. U plátové zbroje se zásah šípem do plátů nepočítá.

Maximální počet životů je 4.

Co můžete během bitvy dělat? Budou probíhat questy, o kterých vám poví organizátoři nebo panovníci. Několikrát za bitvu proběhne boj celých armád v Morii. Morie je látkový labyrint a boj v něm bude do absolutního vyhlazení jedné strany. Vítěz dostane oživení do závěrečné bitvy.

Zbraně

V kostce:
Jednoruční zbraně: 90 cm, lze kombinovat se štíty
Obouruční zbraně: 130 cm
Štíty: bez omezení velikosti, ale musí mít nějakou reálnou váhu, bezpečné hrany, u štítů nad 60 cm je povinná helma.
Jednoruční kopí: do 200 cm
Obouruční kopí: do 250 cm
Všechny zbraně musí být měkčeny a mít odpovídající váhu. Zbraně nesmí mít žádné ostré hrany (to se týká i hrušky a záštit, kvalitní měkčení na zbraních i tam, kde čepel "nemá ostří"). Mečoidní zbraně nesmí mít kulatý průřez.
Luk či kuše s nátahem do 150 N (min 10ks munice, střílí se jen vlastní municí).
Halapartny, řemdihy, kosy se nepovolují.


Organizátoři si vyhrazují právo jakoukoliv zbraň nevpustit do hry i bez udání důvodu (samozřejmě se budeme snažit vysvětlit, proč). Se zlomenou či naštípnutou zbraní je zakázáno bojovat.

Zásahovky jsou dlouhé (po kotníky a zápěstí).

Kostýmová povinnost
Elfy na straně trpaslíků strpíme, stejně tak i temné lidi na straně skřetů. Horalové budou neutrální jednotka pro vyrovnání počtů stran v bitvě. V bitvě nejsou glejty, protože se předpokládají vousy u trpaslíků a začernění u skřetů, takže jimi nebudeme kazit kostýmovou atmosféru.